NORD/LB Bank Polska – więcej placówek, nowe kanały dostępu

NORD/LB Bank Polska zarobił na czysto w I połowie br. ponad 4,99 mln zł, czyli o 280 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Po pierwszych dwóch kwartałach wynik na działalności bankowej spółki zwiększył się o 109 proc., do poziomu 15,9 mln zł.

Zdaniem Jarosława Dąbrowskiego, prezesa NORD/LB Bank Polska, wpływ na rezultaty finansowe miał przede wszystkim wzrost liczby udzielanych przez spółkę kredytów, ale również zwiększenie wartości bazy depozytowej. W efekcie wolumen kredytów dla sektora niefinansowego wzrósł o 90 proc., osiągając 609 mln zł. Z kolei wartość depozytów wyniosła w tym okresie 140 mln zł, co daje prawie trzykrotną zwyżkę w porównaniu z I poł. zeszłego roku (wówczas spółka działała jeszcze pod nazwą MHB Bank Polska).

Należy też zwrócić uwagę na poprawę efektywności działania banku po dwóch kwartałach tego roku – podkreśla J. Dąbrowski. W porównaniu z wynikiem na koniec czerwca 2003 r., spółka odnotowała wzrost stopy zwrotu z kapitału ROE, z 1,79 proc. do 5,95 proc. W tym okresie wzrosła również stopa zwrotu z aktywów ROA, z poziomu 0,66 proc. do 1,26 proc., natomiast obniżył się wskaźnik koszty/dochody, z 66 proc. do 55 proc.

Według zarządu, istotne znaczenie dla działalności NORD/LB Bank Polska powinny mieć w najbliższym czasie zmiany w strukturze kapitałowej spółki. Przypomnijmy, że na początku lipca 100 proc. akcji banku zostało odkupionych przez macierzystą instytucję z grupy kapitałowej NORD/LB Norddeutsche Landesbank Girozentrale od swojej spółki zależnej MHB AG we Frankfurcie. – W rezultacie, liczymy na umocnienie dotychczasowej pozycji banku, m.in. dzięki większej przejrzystości w strukturze własnościowej – dodaje prezes J. Dąbrowski.

W kolejnych miesiącach należy się spodziewać dalszej ekspansji spółki na polskim rynku. NORD/LB zamierza bowiem jeszcze w tym roku stworzyć nowoczesną sieć przedstawicielstw w największych miastach Polski. Zgodnie z przyjętą strategią jeszcze w sierpniu bank sfinalizuje otwarcie placówki w Poznaniu, we wrześniu w Gdańsku, a do końca roku we Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. – Na jesieni chcemy też zaoferować klientom możliwość dostępu do usług za pośrednictwem internetowego kanału dostępu – podkreśla prezes Dąbrowski.

Wśród kluczowych obszarów zainteresowania banku znajduje się obsługa przedsiębiorstw m.in. z sektora publicznego, ale także branży budowlanej i nieruchomości, przemysłu chemicznego i farmaceutycznego, informatyki oraz sektora paliwowego.

Krzysztof Pączkowski, Gazeta Prawna